BDO

Nasz numer rejestrowy BDO (rejestr i baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami) to:

000021210

 


 

O Rejestrze BDO

(źródło: Wikipedia, wybór z Baza Danych Odpadowych, na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń)

 

Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) – zintegrowany system teleinformatyczny, w skład którego wchodzi funkcjonujący od dnia 24 stycznia 2018 r. Rejestr-BDO oraz moduły ewidencji i sprawozdawczości, które zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797) zostały uruchomione od 1 stycznia 2020 r[1].

 

Korzyści

Baza danych o odpadach ma za zadanie uszczelnić system gospodarowania odpadami, zwiększyć skuteczność walki z szarą strefą i dzikimi wysypiskami oraz poprawić poziom recyklingu. Dzięki systemowi użytkownicy będą realizować obowiązki ewidencyjne i sprawozdawcze wyłącznie elektronicznie, co pozwoli na gromadzenie i zarządzanie wszystkimi informacjami o odpadach[2].

Do najważniejszych korzyści wprowadzenia bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami należą m.in.:

  • zwiększenie kontroli nad krajową gospodarką odpadami oraz zapewnienie monitoringu przepływu strumieni odpadów przez umożliwienie prowadzenia ewidencji odpadów w BDO
  • optymalizacja procesu sprawozdawczości z prowadzonej gospodarki odpadami
  • optymalizacja procesów wpisu do Rejestru-BDO, aktualizacji danych oraz wykreślenia podmiotów z rejestru przez wprowadzenie formy elektronicznej
  • pgraniczenie nieprawidłowości w sektorze gospodarki odpadami[1].

 

Obowiązek wpisu do rejestru

Obowiązek wpisu do Rejestru BDO oraz, od 1 stycznia 2020 r., prowadzenia w nim ewidencji i sprawozdawczości odpadów dotyczy przedsiębiorców, którzy:

  • wytwarzają odpady oraz prowadzą ewidencję tych odpadów
  • wprowadzają na terytorium kraju produkty w opakowaniach, opony, oleje smarowe, pojazdy, baterie lub akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny
  • produkują lub importują opakowania albo kupują je w ramach transakcji wewnątrzwspólnotowych (od firm unijnych).

Wpis do Rejestru BDO powinny posiadać podmioty wymienione w art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. O tym, czy firma powinna znajdować się w rejestrze decyduje obszar, w którym podmiot prowadzi działalność, a także zakres tej działalności oraz ilość i rodzaj odpadów, jakie produkuje.

Podmioty zwolnione z rejestracji BDO

Nie wszystkie podmioty, które działają na rynku gospodarki odpadami muszą znaleźć się w Rejestrze-BDO. Ustawa o odpadach dopuszcza pewne wyjątki, które zwalniają z obowiązku rejestracji. I tak, przedsiębiorca, który nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, nie musi uzyskać wpisu do Rejestru-BDO[3].

Wpisowi do Rejestru BDO nie podlega:

  • osoba fizyczna oraz jednostka organizacyjna niebędąca przedsiębiorcą, która wykorzystuje odpady na potrzeby własne
  • podmiot mający ziemię, na której są stosowane komunalne osady ściekowe do:
    • uprawy roślin przeznaczonych do produkcji kompostu
    • uprawy roślin nieprzeznaczonych do spożycia i do produkcji pasz
  • podmiot, który prowadzi nieprofesjonalną działalność w zakresie zbierania odpadów opakowaniowych i odpadów w postaci zużytych artykułów konsumpcyjnych, takich jak np. leki i opakowania po nich
  • transportujący wytworzone przez siebie odpady
  • rolnik, będący wytwórcą odpadów, gospodarujący na obszarze poniżej 75 ha
  • sklepy i hurtownie, które nie oferują klientom toreb na zakupy wykonanych z tworzywa sztucznego lub oferują wyłącznie bardzo lekkie torby na zakupy nie podlegające opłacie recyklingowej
  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub przedsiębiorcy, którzy w ramach prowadzonej działalności wytwarzają jedynie odpady o składzie i charakterze odpadów komunalnych i objęci są systemem odbioru odpadów komunalnych są zwolnione z obowiązku uzyskania wpisu do Rejestru BDO, w zakresie tych odpadów
  • firmy, które podpiszą umowę na świadczenie usług w zakresie budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw; w takim przypadku wytwórcą odpadów będzie podmiot, który świadczy usługę, chyba że umowa o świadczenie usługi stanowi inaczej[1].

Kategorie i ilości odpadów zwolnione z ewidencji

Rodzaje odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, określa załącznik do Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 23 grudnia 2019 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2531)

Objaśnienia dotyczące zwolnienia wynikające z ustawy o odpadach są także opisane w dokumencie "Objaśnienia prawne Ministra Klimatu dotyczące obowiązku rejestracji w BDO"[4].

 

Elektroniczna ewidencja odpadów oraz sprawozdawczość

Od 1 stycznia 2020 r. przez konto w BDO, prowadzona jest elektroniczna ewidencja odpadów. Tego typu dokumentacja zastąpi karty przekazania odpadów, karty ewidencji odpadów, karty ewidencji komunalnych osadów ściekowych czy karty ewidencji zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Do prowadzenia ewidencji odpadów zobowiązany jest każdy posiadacz odpadów.

Zgodnie z przepisami sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami musi sporządzać każdy wytwórca, który ma obowiązek do prowadzenia ewidencji odpadów.

Dotychczas dane z papierowych sprawozdań były wprowadzane do BDO za pośrednictwem elektronicznego formularza wypełnianego na indywidualnym koncie w BDO.

Od 1 stycznia 2020 r. sprawozdania będą przygotowywane elektronicznie w BDO – nie będzie trzeba ich przenosić z dokumentacji papierowej. Docelowo dane do sprawozdań będą pobierane automatycznie z dokumentów wprowadzonych do ewidencji.

Zakres danych podawanych w sprawozdaniu będzie różny dla różnych kategorii posiadaczy odpadów[1].

 

Obowiązek umieszczania numeru rejestrowego na dokumentach

Wszystkim przedsiębiorcom zarejestrowanym w BDO właściwy marszałek województwa przydziela indywidualny numer rejestrowy.

Firmy, które wnoszą opłatę rejestrową i opłatę roczną muszą umieszczać ten numer na dokumentach związanych z działalnością w zakresie wprowadzanych opakowań, produktów i odpadów. Dotyczy to w szczególności:

  • faktur VAT
  • paragonów fiskalnych
  • umów kupna-sprzedaży
  • sprawozdań
  • kart przekazania i ewidencji odpadów.

Obowiązek umieszczania numeru rejestrowego na dokumentach związanych z prowadzoną działalnością mają:

  • wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz autoryzowani przedstawiciele
  • wprowadzający baterie lub akumulatory
  • wprowadzający pojazdy
  • producent, importer i wewnątrzwspólnotowy nabywca opakowań
  • wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach
  • wprowadzający na terytorium kraju opony
  • wprowadzający na terytorium kraju oleje smarowe[1].

 

Kary administracyjne

Sankcją za niestosowanie przepisów ustawy w zakresie BDO może być grzywna lub areszt wymierzane przez sądy oraz administracyjne kary pieniężne nakładane przez Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska.

Administracyjna kara pieniężna jest nakładana m.in. za:

  • prowadzenie działalności bez wymaganego wpisu do Rejestru BDO
  • nieumieszczanie numeru rejestrowego, nadawanego przy okazji rejestracji w Rejestrze BDO na dokumentach sporządzanych w związku z prowadzoną działalnością.

Administracyjna kara pieniężna wynosi od 5000 zł do 1 mln zł[1].

Szczegółowe przepisy karne dotyczące podmiotów z obowiązkiem rejestracji w systemie BDO opisane są w Dziale X pt. "Przepisy karne i administracyjne kary pieniężne", który zawiera ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

 

Przypisy

  1.  O SYSTEMIE BDO | BDO. [dostęp 2020-01-21].
  2. Odpady w 2020 r. – rejestracja, ewidencja i sprawozdawczość. www.biznes.gov.pl. [dostęp 2020-01-21].
  3. Nie wszyscy przedsiębiorcy muszą znaleźć się w BDO! – BDO. [dostęp 2020-01-21].
  4. Objaśnienia prawne Ministra Klimatu dotyczące obowiązku rejestracji w BDO – BDO. [dostęp 2020-01-21].

 

(źródło: Wikipedia, wybór z Baza Danych Odpadowych, na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń)

 

 

Newsletter


Szanowni Państwo!

Zapraszamy do zapisania się do naszego newsletter’a.

W powyższym biuletynie znajdą Państwo wszechstronne informacje dotyczące tematyki związanej z mikroskopią, jak i doniesienia o nowych produktach, które są, lub będą dostępne w naszej ofercie.

Jeśli, tak jak my, staracie się Państwo być na czasie z osiągnięciami w dziedzinach optyki, przetwarzania obrazu, cyfrowej fotografii i filmografii, lub innych pokrewnych zagadnień związanych z współczesną techniką mikroskopową, to serdecznie zapraszamy do zapisania się do naszej publikacji.

Okazyjnie możemy również podzielić się doniesieniami odnośnie szczegółów funkcjonowania naszej firmy, PRO FOTO (takimi jak, dla przykładu, ostatnio obchodzona przez nas 30. rocznica założenia działalności), oraz innymi powiązanymi z nami informacjami.

Udzielamy ponadto porad związanych z bezpiecznym użytkowaniem i czyszczeniem mikroskopów w sytuacji światowej pandemii.

 

Skontaktuj się z nami bezpośrednio za pomocą formularza kontaktu.

Polecamy również zapoznanie się z naszym działem aktualności.

 

Z uwagi na wejście w życie od dnia 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ("RODO"), a także nowej ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych zachęcamy do zapoznania się z naszą klauzulą RODO / GDPR.

Kontakt

Pro Foto

Mikroskopy Carl Zeiss
  Autoryzowany dystrybutor

Adres do korespondecji:  
ul. ks. Jana Krzysztofa Kluka 31
71-499 Szczecin

 

tel. kom. 515 690 970
tel. 91 88 66 143
e-mail:


Szanowni Państwo

Prosimy o wyrozumiałość - ze względu na złożoność budowy, wyposażenia i konfiguracji mikroskopów badawczych, zobowiązujących informacji o cenach udzielamy w formie ofert, wyłącznie po wypełnieniu poniższego formularza.

Możliwy zakres elementów, których możemy użyć w mikroskopie wynosi czasem kilka tysięcy pozycji, a cały system mikroskopów badawczych to dziesiątki tysięcy składowych. Prosimy o podanie przeznaczenia mikroskopu lub jego parametrów, takich jak: powiększenie, klasa optyki, typ podstawy, wyposażenie foto/wideo, kontrast, fluorescencja itp. Mikroskopy które sprzedajemy nie są zazwyczaj rutynowymi konstrukcjami, lecz sprzętem konfigurowanym według potrzeb zamawiającego, więc nie tworzymy dla nich cenników.

Firma Pro Foto istnieje od 1991 roku. Zajmujemy się dystrybucją sprzętu mikroskopowego, medycznego i naukowego. W ofercie mamy też sprzęt związany z mikroskopią - oświetlacze, stoliki grzejne, systemy mikromanipulacji - a także oprogramowanie do analizy obrazu, zaawansowane aparaty fotograficzne i kamery mikroskopowe.

Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem producenta najwyższej jakości optyki - firmy Carl Zeiss.


Formularz zapytania:

Kreator formularzy by JoomlaShine

Klauzula RODO

Klauzula RODO

Szanowni Państwo,

Z uwagi na wejście w życie od dnia 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane: "RODO"), a także nowa ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych w związku z tym zachęcamy do zapoznania się z poniższą informacją.

Administratorem Państwa danych osobowych jest PRO FOTO Cyryl Przybyszewski z siedzibą w Szczecinie ul. Kluka 31, 71-499 Szczecin, wpisana do CEIDG (CENTRALNA EWIDENCJA I INFORMACJA O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ) NIP8510208620, www.mikroskop.com.pl

Przetwarzamy Państwa dane w związku z realizacją zawartej umowy, intencją zawarcia umowy, bądź wykonywaniem złożonego zamówienia. Pozyskane dane osobowe przetwarzane będą w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Podanie przez Państwa danych osobowych jest zawsze dobrowolne, ale jednocześnie niezbędne do wykonania zawartej umowy. Jeśli wyrazili Państwo zgodę na określone rodzaje przetwarzania danych, mogą Państwo w każdej chwili cofnąć ją ze skutkiem w przyszłości. Takie cofnięcie zgody pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania przed cofnięciem zgody.

Podstawą prawną ich przetwarzania danych osobowych jest:

  1. zgoda - tj. dobrowolnie wyrażona przez Państwo zgoda na przetwarzanie danych (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO),
  2. wymogi kontraktowe - tj. przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),
  3. wymogi ustawowe - tj. konieczność wypełnienia przez administratora obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa ( art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),
  4. uzasadnione interesy administratora - tj. konieczność realizacji prawnie uzasadnionych interesów, w szczególności może to być marketing bezpośredni produktów lub usług - (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).


Państwa dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, zwłaszcza obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących umowy.

Od 25 maja 2018 r. przysługują Państwu nowe prawa takie, jak: prawo dostępu do danych, ich poprawiania, żądania ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Nowe prawo umożliwia także Państwu wniesienie skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Nasza firma dąży do zapewnienia jak najlepszej ochrony Państwa danych poprzez wdrożenie odpowiednich środków fizycznych, technicznych i organizacyjnych, a także, aby zabezpieczyć dane przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem.

Państwa dane bez wyraźnej, odrębnej zgody nie będą przekazywane do państw trzecich, do podmiotów przetwarzających dane osobowe poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. Prosimy zwrócić uwagę, że zgodnie z obowiązującym prawem możemy przekazywać Państwa dane, podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, m.in. dostawcom usług IT, biurom rachunkowym, podmiotom przetwarzającym dane w celu zawarcia umowy kredytowej, windykacji należności. Podmioty te przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora.

We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych można się z naszą firmą skontaktować listownie pod ww. adres albo poprzez adres e-mail:

Dziękujemy
Cyryl Przybyszewski

Polityka Cookies

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu PRO FOTO Cyryl Przybyszewski z siedzibą pod adresem ul. Kluka 31, 71-499 Szczecin.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: "sesyjne" (session cookies) oraz "stałe" (persistent cookies). Cookies "sesyjne" są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). "Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    3. "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    4. "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
    5. "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  9. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  10. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem www.wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji "Pomoc" w menu przeglądarki internetowej.